Взимку сталося дві значні події для рекламного бізнесу Луцька: (1) не продовжили традиційну знижку і (2) підвищили платню за розміщення зовнішньої реклами. Докладніше про це у мультимедійній розвідці ВолиньТоп.
ЩО СТАЛОСЯ З РЕКЛАМНИМ ТАРИФОМ?
Комісія міськради з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів влітку-2017 пропонувала скасувати 35% знижку на розміщення реклами в Луцьку. З першого січня 2018 знижка припинила дію. Наприкінці лютого Виконавчий комітет вирішив збільшити на 49% величину базового тарифу плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, встановленого порядком визначення розміру плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності. Зміни затвердили на період з першого березня до 31 грудня 2018. Шквал протиставних повідомлень в місцевих медіях досі не вщух. Мережі конкурентних політичних інтересів порушують стандарт балансу думок, адже, як виявилось, для новини достатньо одної промовистої цитати: чи то про рейдерський замах на підприємців, чи то про нечуваний бонус для майбутніх проектів мерії.
Навіть коли ми збирали коментарі у причетних до теми осіб, часто чули нетактовне запитання типу: “А ваше видання чиє? Ви про кого добре напишете? У сучасній добі технологій “написати” – недостатньо. Тому в додаток до тексту ми пропонуємо аудіорепортаж, два відеоінтерв’ю і наочні ілюстрації.
Рекламісти сполохані, адже внаслідок нового тарифу вони стрімко втрачають клієнтів. Місцеві чиновники стверджують, що, як би там не було, у 2019 рік Луцьк перейде з поповненою скарбницею на 10 мільйонів гривень, саме завдяки новому тарифу. У ТОВ “Факторія” в січні та лютому 2018 року за новими цінами надали в оренду лише дві площини. З березня-2018 клієнти відмовляються орендувати будь-які площини через тариф:
– Жоден бізнес в Україні, пов’язаний з виробництвом та споживчим ринком, не має такого “економічного чуда”, як зростання доходу від своєї діяльності в межах 260%. – кажуть у ТОВ “Факторія.
– Чому саме 260%? Звідки таке число?
– Ціна, вбивча для операторів рекламоносіїв, приведе до масового банкрутства юридичних та фізичних осіб, які працюють на цьому ринку.
– Що це означає для ваших потенційних клієнтів?
– Така ціна унеможливлює розміщення реклами місцевих товаровиробників, торговельних мереж та закриває серйозний канал просування товарів і послуг. Жоден з наших і наявних, і потенційних клієнтів не може похвалитися зростанням свого доходу в масштабах 260%.
Голова ГО “Асоціація рекламістів України” показав документацію, що засвідчує реальні ціни на рекламу. Докладніше у відео:
ЯК ВИРАХОВУВАЛИ ПРИБУТКИ ВІД ТАРИФУ?
На інформаційний запит ВолиньТоп, Управління розвитку підприємництва та реклами конкретизувало механізм підрахунків, щоправда, логікою він нагадує текст пояснювальної записки засідання виконкому і повного переліку дій не описує:
“Прогнозоване надходження коштів до бюджету в розмірі 10 мільйонів гривень, розраховане, виходячи з фактичних надходжень за 2017 рік”, йдеться у відповіді. При цьому врахували: припинення дії 35% знижки + величину індексу інфляції за 2017 (13,7%) + 49 % збільшення тарифу від рішення виконавчого комітету.
В прогнозованій вартості зважали на похибку, що має такі складові. Цитуємо:
- заборгованість по оплаті за тимчасове користування місцем для розташування рекламних засобів (різниця між нарахованими коштами, згідно укладенихдоговорів, та коштами, що поступили на рахунок) у 2017 році.
- зменшення надходжень у зв’язку з анулюванням дозволів на розміщення зовнішньої реклами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому реклама в Луцьку не працює
МОВОЮ ФАКТІВ
За даними Управління розвитку підприємництва та реклами, кількість розповсюджувачів зовнішньої реклами, місця яких перебувають у комунальній власності, становить 228 осіб. Конкретнішого обліку рекламодавців управління не веде. За станом на 31 грудня 2017, в Луцьку розміщувався 801 рекламний засіб у місцях, що перебувають у комунальній власності, згідно з дозволами. Заявок на отримання дозволу розміщення зовнішньої реклами надійшло у кількості 101 впродовж усього 2017 року.
Від 1 січня до 1 березня 2018 включно надійшла 21 заявка на отримання дозволу розміщення зовнішньої реклами у місцях, що перебувають у комунальній власності. Задовольнили – сім. Усього на початок березня 2018 у місті зафіксовано 456 легально розміщених щитів типу “білборд”. Цими днями демонтовуватимуть 23 рекламні конструкції, що розмістили без дозволів. Вони зосережені на адресами: пр. Соборності 6, пр. Відродження 5, пр. Винниченка 16, вул. Липинського 2Б.
Як діє система отримання дозволу? Суб’єкт господарювання звертається до робочого органу, яким є Управління розвитку підприємництва та реклами. Робочий орган оцінює запропоноване місце для розміщення реклами і, відповідно до своїх законних повноважень, визначає, можливість розміщення зовнішньої реклами у вказаному місці.
У комунальному підприємстві “Луцькреклама” ситуацію зі скасуванням знижки і підвищеним тарифом сприймають без паніки. За словами директора Олександра Ковальського, щоб реклама в місті справді працювала, повинен бути чіткий порядок: “Ринок мінливий і продовжити рішення кількарічної давнини – не є кращим варіантом. Так само як великогабаритні засоби зовнішньої реклами – не єдиний засіб. Наприклад, згідно з концепцією, у центрі дозволено рекламуватися на малогабаритних засобах: лайтпостери, сітілайти, кронштейни. Рішення підвищити тариф має посприяти покращенню туристичної привабливості міста”.
Управління туризму та промоції міста Луцька коментує ситуацію так: “Кількість зовнішньої реклами в місті виходить за будь-які рамки, самого Луцька не видно. Якщо у місті стане менше білбордів, то естетично Луцьк лише виграє. Бізнес, який хоче рекламуватися на білбордах, це продовжить, незалежно від ціни. Бізнес, який хоче рекламуватися взагалі, але на білбордах виявиться нерентабельно, віднайде інші методи”.
ЯК ВІДБУЛОСЯ ГОЛОСУВАННЯ ВИКОНКОМУ?
Оновлення тарифу на розміщення реклами підтримали більшістю: в.о. міського голови Григорій Пустовіт і три його заступники: Григорій Недопад, Юрій Вербич, Олександр Рачков. Також підтримали всі інші присутні члени виконкому, за винятком двох: Олександр Серватович і Михайло Щур. Олександр Серватович є представником рекламного бізнесу, тому не голосував, щоб уникнути конфлікту інтересів. Михайло Щур є юристом і переконаний, що рішення повинне пройти регуляторну процедуру.
Зображення членів виконкому, які голосували “ЗА”. (Джерело: сайт ЛМР)
Тему внесли до регламенту ввечері напередодні засідання виконкому, це є порушенням правил. Більшості членів виконкому така дрібниця не завадила, а начальниця управління розвитку підприємництва та реклами Наталія Рибай у виступі підтримала нововведення і зізналась, що не знає, як відреагує ринок. Перший заступник міського голови Ігор Поліщук зазначив, що після цього рішення “від одного борду в бюджет міста надходитиме орієнтовно 2850 грн. з ПДВ у місяць” і додав, що це “додаткові кошти на виконання міських цільових програм”. Активісти Волинського Центру розвитку урядування стали на бік підприємців. За словами Тараса Яковлева, це послабить конкуренцію, оскільки з ринку вибудуть менш впливові підприємці, а дечий бізнес і взагалі зліквідується.
Це природно, що людям подобаються знижки, але коли йдеться про спільний простір, потрібно зважати на зв’язок підприємницьких процесів, стану міського бюджету і вигляду самого Луцька. Рішення прийняли у владних кабінетах і минуло не так багато часу, щоби мешканці міста побачили зміни на вулицях. Зовнішньої реклами в Луцьку справді багато, проте, будьмо відверті, як часто ви проникаєтеся змістом побаченого на білбордах?
Дбати про просування власного бізнесу і спільне міське середовище можна. Процеси зовсім не конфліктують, коли рекламодавець краще вивчає ринок, свого споживача і те, як зручніше доносити свої меседжі, щоб справді бути побаченим і почутим. Щоб не витрачати часу на даремні пошуки чи посередників, рекомендуємо звернути увагу на сервіси замовлення реклами онлайн.
В свою чергу компанія Спектр Медіа Група https://spectrmedia.com/ створила для Луцька проект, який зможе надати власника рекламних медіа ресурсів додатковий метод, стимуляцію продажу рекламних послуг, а потенційнми рекламодавцям зручний інструмент для замовлення реклами. Проект МедіаМіст https://mediamist.com.ua/
ВЛАСНИКАМ РЕКЛАМНИХ РЕСУРСІВ
Додавши свої медіа площини на портал МедіаМіст – ви створюєте додатковий спосіб стимуляції продаж ваших рекламних послуг і продуктів та збільшуєте брендовий потенціал вашої компанії. МедіаМіст допоможе знайти Вам нових клієнтів і оптимізувати роботу з вашими надійними бізнес-партнерами.
ПОТЕНЦІЙНИМ КЛІЄНТАМ
Ви маєте змогу чітко організувати власний медіа-план, запланувати потрібне рекламне розміщення і зекономити свій час на роботу з рекламними компаніями. На порталі МедіаМіст можливо забронювати рекламні площі онлайн, оплатити рахунок на послуги та отримати всі потрібні документи для звітності.Також додавайте в групу Луцьк Реклама у Фейсбук, щоб обговорити найактуальніші питання стосовно реклами в місті Луцька https://www.facebook.com/groups/lutskreklama/
Якщо ви зацікавлені в розвитку громадських медіа Луцька – допоможіть проекту ВолиньТоп