Вже не перший, бо не п’ятий!
Більшість Луцьких ЗМІ вдаються до маніпуляцій фактами, аби отримувати гроші за рекламу на своїх сайтах та збільшувати брендовий потенціал. Нещодавно одне Луцьке інтернет-видання зробило начебто гарний рейтинг власної відвідуваності луцьких сайтів, мовляв, “ви лише подивіться, які ми великі, яка у нас кількість відвідуваності зросла, поставивши себе в ТОП-5 луцьких ЗМІ.
https://pershyj.com/p-top10-naibilsh-populyarnih-internetvidan-volini-20703
Більшість луцьких Інтернет-ЗМІ мають на своєму сайті трекер проекту “Bigmir)net”. Це – звичайний код на сайті, який дає можливість аналізувати дані. Потім цю інформацію знімають власники/редактори/маркетологи певних Інтернет-видань, додають туди гарно написаний текст про те, яке наше Інтернет-видання популярне та презентують своїм потенційним рекламодавцям.
Аналітика “Bigmir)net”.
Давайте проаналізуємо як насправді рахує “Bigmir)net” і в яких аспектах та сторонах власники Інтернет-видань мають можливість маніпулювати фактами для власної вигоди. До прикладу приведемо статтю з луцького Інтернет-видання:
“5. Перший канал соціальних новин
П’ятірку лідерів найбільш читабельних видань Волині, як і у попередні тижні, закриває Перший канал соціальних новин. Видання має стабільну аудиторію, тим не менше минулого тижня середньодобова кількість хостів зросла майже на 2 000. Таким чином, щодня сайт читає в середньому 12 411 відвідувачів, а глибина відвідуваності сягнула 21%.”
“Чим же ви пишаєтесь?!, – запитаю я – “У ВАС МЕНШЕ 2000 ХОСТІВ В ДЕНЬ)”…але про це пізніше…
Правда, я ніколи не повірю, що “Перший” може перегнати у відвідуваності такого гіганта як “Під прицілом” який штампує публікації інфо-кілограмами або не менш вагомого в Луцьку Інтернет -видання “Конкурент” команда якого пише значно глибше і піднімає значно актуальніші теми.
Проте “Перший” про себе вже не перший раз пише в самих гарних тонах. Але це їхнє право, їхнє видання, що хочуть те й роблять…Відверто, шкода дивитися як лучан вводять в оману. Можливо не поважають журналісти тих видань себе, поважали б читачів.
14 травня.
Якщо проаналізувати аналітику за 14 травня (згідно даних “Bigmir)net”), то ми побачимо, що Інтернет-видання “Перший” у цю дату отримало 2443 Хоста з нашого регіону Луцьк. Насамперед варто зазначити, що “Bigmir)net” немає чіткого розділення на міста і селища Волині. Відповідно, будь-якого відвідувача сайту, який заходить з Ковеля, чи Маневич, він теж буде розпізнавати як окремий хост Луцького регіону. А це, як розумієте, вже можу бути недостовірна інформація, яка сприймається як значна частина трафіку.
Загальний трафік “Першого” за три дні відповідно до даних “Bigmir)net” станом на 15 травня 18:05 GMT+2:
Показатель | Сегодня | Вчера | Позавчера | За 7 дней | За 30 дней |
Посетителей (хостов) | 8 294 | 12 031 | 14 306 | 88 149 | 353 360 |
За 14 травня загальна кількість хостів складає 12031. Але зауважте, що це трафік всього сайту, а не конкретно той, що надходить з Луцької місцевості(!). Тобто, читачі можуть бути і з Києва, і з ДНР, можливо з РФ, і з Польщі чи інших міст і країн. Окрім того, близько 30% трафіку зазвичай утворюють різні пошукові боти та онлайн сервіси, що живуть в Інтернеті. Є навіть спеціальні сайти, які копіюють майже весь контент сайту, аби збільшувати вагу сайту для кращого пошукового ранжування.
Звернуть увагу і на те, що є дані про кількість хостів, а є, відмінні від них, дані про кількість реальних відвідувачів.
Показатель | Сегодня | Вчера | Позавчера | За 7 дней | За 30 дней |
Посетителей (хостов) | 8 294 | 12 031 | 14 306 | 88 149 | 353 360 |
Посетителей (realusers, UA)0 | не показано | 10 274 | 12 171 | 47 892 | 123 823 |
Фактично за 14 травня було 10274 реальних відвудчувачів (живих людей).
Як показує “Bigmir)”, за останніх 3 дні тільки 16-20% хостів походять саме з Луцького регіону.
Ви лише подумайте, загалом було 10000 відвідувань, близько 8000 з яких взагалі не з Волині!!!
Беручи до уваги аналітику “Bigmir)”, очевидно, що “ХОСТІВ ІЗ РЕГІОНУ ЛУЦЬК” за 14 травня в “Першого” було лише 2443. А якщо взяти реальних користувачів, то їх ще менше. Коли ж відняти також “відвідування сайту саме персоналом, журналістами, редакторами й іншими менеджерами, що працюють над сайтом, то к-сть реальних юзерів вже в рази менша. Віднімемо й трафік з інших міст Волині (Шацьк, Ковель Володимир та ін.), тоді реальні цифри, які отримаємо, очевидно, мало здивують Луцьких рекламодавців.
Це надзвичайно важливо, адже Інтернет-видання працюють в Луцьку і пропонують рекламу саме луцьким рекламодавцям. Я, як рекламодавець, ніколи б не платив за перегляди непотрібної аудиторії! Це просто не має змісту, коли 80% аудиторії навіть не з вашої області!!!
Якщо ви, наприклад, рекламуєте ресторан в місті Луцьку, то для чого вам 10 000 переглядів, 8000 з яких взагалі не з Луцька, а менше 2000 не зрозуміло з якого міста Волинської області?! Можете мені не відповідати. Дайте відверту відповідь самим собі.
Аналітика окремої публікації.
І тепер до найважливішого. Навіть якщо взяти, нехай повних 2443 хоста, як пише “Bigmir)”, і провести кореляцію з кількістю постів на ФБ сторінці “Першого”, (а за нашими підрахунками їх було біля 50 за 14 травня), то середня к-сть переглядів на 1 пост виходить 48,86.
Відповідно з цього можемо зробити 2 висновки:
1. Звичайно, не всі пости мають біля 50 відвідувань від реальних юзерів, точно є такі, що отримують більше переглядів. Але це водночас означає і те, що ця к-сть десь і зменшується. Бо це конкретна аналітика “Bigmir)” за 14 травня по Луцькому регіону є ФАКТОМ. І з нею не посперечаєшся. Припустимо, що за 14 травня було 10 постів, які набрали по 200 переглядів, (в хостах) – РАЗОМ 2000, то значить інших 40 набрали менше 11 переглядів за 1 пост.
Тобто, узагальнивши 50 постів в день, які робить “Перший”, і продивитись статистику приблизно 2000 хостів на день, то як висновок є 2 варіанти: або “Перший” має маленьку к-сть відвідуванності на 1 пост; або ж, що більш вірогідно, середня к-сть хостів в день (2000) буде ділитись по різному на к-сть контенту, оскільки одні теми більш цікаві, інші менш, а це означає що людям мало цікаво те що пише Інтернет-видання “Перший”. “Відкрили сторінку, закрили”, і таких “відкриттів” всього 20% з луцька а 80% взагалі не зрозуміло звідки! Може це фейк? Тому реально конкретного впливу на громадську думку інтернет-видання “Перший”, очевидно, взагалі не має. Доказом чого є середня к-сть переглядів конкретно кожної статті!
Не потрібно бути знавцем з аналізу даних, щоб просто поділити к-сть хостів в день по Луцьку на к-сть публікацій, які видання публікують собі на ФБ сторінку або на сайт.
Якість аудиторії.
Також не забувайте будь ласка, що певні Інтернет-видання роблять собі трафік на новинах негативного окрасу (чорнуха, дтп, вбивства і тд), а це означає, що можливо, та мізерна к-сть аудиторії живе в такому негативному емоційному медіа-ефірі. А вам потрібна така аудиторія? Чи бачите ви такими своїх клієнтів?
Читати більше: МЕДІА ОТРУТА ПО-ВОЛИНСЬКИ ТА КУЛЬТУРА ЛУЦЬКИХ SMM
Зауважу і те, що Інтернет-видання “Перший” немає відкритої аналітики по кожному посту. А це означає що ви, як рекламодавець, не будете знати чітко який контент реально приносить трафік, і як наслідок – прибуток для вас.
Банер на сайті – це не білборд – там можна чітко побачити к-сть переходів з сайту і конверсії та точно зробити висновки, чи робить дана аудиторія у вас замовлення!
Ми в компанії “Спектр Медіа Група” за чесний і відкритий бізнес, і будемо завжди показувати нашій аудиторії схеми манупуляцій і нечесні методи гри. Адже зробити трафік на декілька днів або тиждень багато розуму не потрібно.
3000 – 6000 грн і людина цілий місяць буде “шкварити” вам пости в усі Фейсбук групи, набиваючи к-ст переглядів. А в піковий момент зняти аналітику і написати, що вони в ТОПі…))) Ну смішно ж!
Але від того наша культура, журналістська етика і якість контенту не зміняться, правда? Якість важлива, а не кількість!
Якщо ви зацікавлені в розвитку громадських медіа Луцька – допоможіть проекту ВолиньТоп