04 червня, 19:41 0 Все більше клієнтів державного Ощадбанку скаржаться на блокування своїх рахунків у межах фінансового моніторингу. Причина — дія закону, який посилює контроль за підозрілими транзакціями з метою запобігання відмиванню грошей та фінансуванню тероризму.
Про це пишуть Новини.Live.
Що сталося
Один із клієнтів повідомив, що йому заблокували кошти ще 21 квітня. Він одразу звернувся до менеджера з проханням закрити рахунок і переказати кошти на інший — але процес затягнувся. Заяву на закриття рахунку банк прийняв лише через три тижні, і відтоді — жодної відповіді. Кошти досі не повернули.
“З моменту блокування минув понад місяць, а я все ще не можу отримати свої гроші. Усе впирається в бюрократію”, — скаржиться клієнт.
Як працює фінмоніторинг
За законом, у разі виявлення підозрілої активності, банк має право не лише призупинити операції, а й розірвати відносини з клієнтом. При цьому людині повинні дати можливість перевести кошти на рахунок в іншому банку. Але на практиці процес виведення грошей може затягуватися.
Кому слід бути обережним
Під посилену перевірку можуть потрапити такі операції:
-незвичне зростання кількості транзакцій;
-постійні перекази від різних осіб;
-регулярні грошові потоки на один і той самий рахунок;
-великі суми готівки через термінали;
-невідповідність між витратами й офіційними доходами.
У таких випадках банк має право вимагати підтвердження джерел доходу. Якщо документів не буде, — рахунок можуть заблокувати, а співпрацю з клієнтом припинити.
Чому це запровадили
Україна посилила фінмоніторинг у межах курсу на євроінтеграцію, гармонізуючи своє законодавство із стандартами ЄС. Мета — боротьба з фінансовими злочинами та забезпечення прозорості банківської системи.
Раніше ми писали, що ПриватБанк може стягувати по 240 гривень: у чому причина.
Підписуйтесь на наш Facebook та Telegram-канал , щоб бути в курсі найважливіших подій.