Команда ВолиньТоп провела декілька опитувань, щоб оцінити думку лучан щодо найбільш дієвих способів рекламуватися.
Варіантів до вибору було більше десятка і трійка аутсайдерів може дещо здивувати, адже, за результатами, рекламу на відеодошках, сітілайтах і радіо ігнорують найчастіше.
Де ж реклама таки привертає увагу?
5. Банерна реклама на сайтах
Попри поширений феномен “банерної сліпоти” і моди на додатки, що блокують реламу, значна категорія користувачів обрала саме цей варіант. Втім, рекламодавцям потрібно найняти дуже тямовитого дизайнера, щоб банер не загубився на тлі іншого начиння сайту, виглядав привабливо і заохочував до дії, тобто переходу безпосередньо на бажану сторінку. Фахівці не радять робити банери з багатьма анімаціями, спалахами світла чи застилати ними весь екран з ледь помітним хрестиком – такі нагадування про рекламний продукт чи бренд надокучають і можуть викликати зворотну реакцію, свідому антипатію, наприклад.
4. Реклама на телебаченні
Яскрава, зазвичай, професійна, але з низькою конкурентоспроможністю, якщо забракло креативу для справді незабутнього сюжету. Деякі глядачі переглядають програми в інтернеті і “перемотують” рекламу. Для декого рекламна перерва – шанс вийти на кухню, “зависнути” в месенджері чи поспілкуватися з кимось, доки на телевізорі вимкнений звук. Телевізійна реклама оцінюється за секундами ефірного часу. Звісно, найдорожче вона обійдеться у прайм-тайм, але щоб справді подіяти на глядача, розмістити ролик у сприятливий час – недостатньо.
3. Магазини, торгові центри, інші локації
Ця позиція обійшла попередні дві з більшим відривом. Схоже, що реклама, причетна до безпосередніх місць, діє краще, особливо, коли є одразу щось практичне (знижка, акція) і лишається пройти всього кілька кроків. Якщо реклама на сайтах, радіо і телебаченні побудована за комунікаційним прийомом “розсіювання”, коли потрібно охопити якнайбільше і образ адресата узагальнений, то саме реклама від людини до людини вважається дієвою, адже комунікація діалогічна. У життєвій ситуації той, хто рекламує, може швидше зорієнтуватися, які слова підібрати до особи, що привернула його увагу, і як підтримати подальшу бесіду, щоб лишити гарне враження і себе, про компанію, і про рекламовані послуги чи товар.
2. Зовнішня габаритна реклама. Білборди
На другій сходинці рейтингу, за голосами лучан, опинилась ще зовсім недавно скандальна тема для Луцька. Після того, як скасували знижку і підвищили тариф, чимало підприємців били на сполох, мовляв, це знаменує крах їнього бізнесу. ВолиньТоп тоді провело незалежне розслідування і з’ясувало, чого насправді варта реклама в Луцьку (ознайомитися можна тут). Реклама на великих площах має свою специфіку: добре, коли це анонс події біля локації, анонс акції біля торгового центру, афіша прем’єри біля кінотеатру; також для впізнаваності спрацьовує незахаращена політична реклама. Чим більше деталей на білборді, тим менше людина засвоїть інформації.
1. Реклама в соціальних мережах (інстаграм, фейсбук, телеграм)
З відривом у понад 50 % перемогли саме соціальні мережі. Дехто може це вважати модернізованим “сарафанним радіо”, але сам факт наявності різних спільнот, інформації про користувачів, спільних френдів і кола інтересів допомагає краще напрацювати рекламний меседж. Крім того, лучани багато часу проводять у соцмережах. Грамотно спланована реклама не викликатиме роздратування, а якщо влучить у контекст ситуації адресата, то й узагалі викличе вдячність. Дослідження минулорічного львівського медіафоруму показали, що найкраще “продає” інстаграм. Звісно, має значення продукт і його цільова аудиторія, але саме такий канал реклами як соціальні мережі очолив луцький ТОП.
Наше опитування отримувало різні відгуки. Публікуємо фргамент з критичною заувагою від користувача Sun Michael:
“Чого в Луцьку дійсно не вистачає, так це культури реклами. Маркетологи використовують весь час одні і ті самі схеми, які з року в рік приїдаються кінцевому споживачеві як гірка редька. А якісні класний креативний продукт можна зустріти все рідше.”
Олександр Куява теж міркував, чому реклама в Луцьк не працює. В його колонці є цікаві порівняння з австрійською рекламою на вулицях і конкретні приклади зі сфери маркетингу.
Ми поцікавилися у директора КП “Луцькреклама” Олександра Ковальського, які зміни в рекламному житті Луцька відбулися з початком весни: “Ситуація драматично не змінилась. Кількість зовнішньої реклами помітно не зменшується, позовів на анулювання реклами було декілька за ці два місяці. В окремих збільшилась дебюторська заборгованість, але більшість власників усе сплачує вчасно і в повному обсязі.
Наразі місто отримало найбільші за свою історію кошти від реклами, якщо врахувати показники першого кварталу з квітнем включно, проте дані не є релевантними, адже треба зважати на фактори пори року (що явно впливає на сезони в рекламному бізнесі), скасування знижки, підвищення тарифу. Тому про тенденції і прибутковість реклами в Луцьку можна буде більш змістовно говорити хоча б через півтора-два місяці“. – прокоментував Олександр Ковальський.
МЕДІАМІСТ: вся реклама в одному місці
Компанія Спектр Медіа Група створила для Луцька проект, який зможе надати додатковий метод, стимуляцію продажу рекламних послуг, а потенційнми рекламодавцям – зручний інструмент для замовлення реклами. На порталі МедіаМіст можливо забронювати рекламні площі онлайн, оплатити рахунок на послуги та отримати всі потрібні документи для звітності.
Підприємцям: додавши свої медіаплощини на портал МедіаМіст – ви збільшуєте брендовий потенціал вашої компанії. Клієнтам: ви маєте змогу чітко організувати власний медіаплан і зекономити свій час на роботу з посередниками.
Також долучайтеся в групу Луцьк Реклама , щоб обговорити найактуальніші питання реклами в місті Луцьк https://www.facebook.com/groups/lutskreklama/
“Спектр Медіа Група” завжди на вашій стороні!